خریدار ضایعات آهن

۹ بازديد

 ضایعات آهن چیست؟
آهن قراضه به ضایعات فولاد کم کربن گفته می شود، از اصطلاح ضایعات یا فولاد ساده نیز استفاده می شود که پس از مصرف قابل ذوب مجدد است. ضایعات آهن از مراکز بازیافت، ضایعات خطوط تولید فولاد، ضایعات صنایع تولیدی، محصولات فولادی برگشتی، خودروسازی، پرس، لوازم خانگی، ضایعات فلزی از لوازم خانگی، بسته بندی مواد غذایی، زباله از اماکن عمومی، محصولات فولادی، برگشت، خودروسازی پرسکاری، ساخت لوازم خانگی، کشتی سازی، ماشین سازی، قطعات یدکی، دکل های انتقال نیرو، راه آهن، صنایع نفت و پتروشیمی، کارخانه های سیمان، سدسازی، پل سازی، تاسیسات انواع، صنایع ماشین آلات کشاورزی، آهنگری و ریخته گری، آهن آلات به جا مانده از سیل و زلزله، تخریب کانکس ها، برچیدن کشتی ها و واگن های قطار، بازسازی آوارهای راه آهن، ماشین آلات راه سازی. دپوکو بهترین خریدار ضایعات آهن در تهران است.

روش بازیافت ضایعات آهن
برای راه اندازی کوره های ذوب آهن ابتدا ضایعات ریز (ضایعات روغن پرس) را بارگذاری می کنند که سریعتر ذوب می شوند تا یک سوم کوره بارگیری شود سپس ضایعات ضخیم آهن را داخل کوره می ریزند که با توجه به ذوب داخل کوره این نوع ضایعات را در داخل کوره ذوب می کنند. به طور معمول، مذاب در کوره ها بین یک و نیم تا دو ساعت تکمیل می شود و پس از حذف سرباره، مواد افزودنی به مذاب اضافه می شود تا مذاب برای محصول خاص مورد نظر استاندارد شود. به طور معمول، آهن قراضه در سراسر جهان برای استفاده مجدد و بازیافت در خطوط تولید استفاده می شود. امروزه در کشورهای پیشرفته ضایعات آهن را به صورت تمیز و دقیق طبقه بندی و جدا می کنند و پودر می کنند و با مواد افزودنی مورد نیاز صنعت قطعه سازی بسته بندی می کنند و به فروش می رسند اما همچنان در آمریکا برای ذوب در کوره ها استفاده می شود. در حال حاضر برای کوره ها بهتر است از آهن اسفنجی استفاده شود و از آهن اسفنجی فقط به عنوان پرکننده کوره استفاده شود اما به دلیل کمبود آهن اسفنجی از آهن قراضه استفاده می شود. در حالی که مصرف و بارگیری آهن اسفنجی و ضایعات آهن در قوس الکتریکی و کوره القایی میزان ناخالصی ها و عناصر فسفر و گوگردی را به شدت کاهش می دهد و باعث تولید شمش بسیار با کیفیت تر برای ساخت ورق می شود.در واقع توسعه و گسترش کارخانجات فولاد و استفاده از کوره بلند از یک سو و کمیاب بودن آهن اسفنجی و گرانی آن از سوی دیگر باعث شد تا صنعت فولاد توجه بیشتری به استفاده از اهن قراضه کند. مشکلی که در نهایت منجر به تقاضای چندگانه برای آهن قراضه و افزایش قیمت ضایعات شد.

 اگر قصد فروش شوفاژرادیاتور دست دوم خود را دارید به لینک زیرمراجعه کنید.

https://depocoo.com/buyer-of-used-radiator-heating/

 

روش های قیمت گذاری ضایعات آهن

1. روش اصلی خرید و فروش ضایعات آهن در کشور، تحویل به مقصد (خرید و فروش در زمان تحویل) می باشد.

در این روش ابتدا هر کارخانه ای که با توجه به نیاز مصرفی خود اقدام به خرید ضایعات می کند، کیفیت ضایعات فلزی را مشخص می کند و بر اساس این تعریف معاملات خود را انجام می دهد. تامین کننده از مبدا می باشد اما انواع این ظرفیت بارگیری مقصد و زمان تخلیه با درصدهای مختلف توسط کارشناس کنترل کیفیت کارخانه تعیین می شود. همچنین مقدار ناخالصی موجود در محموله مقصد برآورد و از وزن کل محموله مقصد کسر می شود. سپس بر اساس گرید اعلامی کنترل کیفی کارخانه و وزن خالص محموله در مقصد و همچنین نرخ اولیه توافق شده برای هر گرید در هنگام بارگیری، محاسبه ریالی این ظرفیت حمل انجام می شود و پس از کسر هزینه های پس از اجاره از مبلغ محاسبه شده، مبلغ خالص به فروشنده بازگردانده می شود. این روش با معامله سایر محصولات فولادی متفاوت است که مبدا، کیفیت و قیمت بار مشخص می شود و سپس بار ارسال می شود.

 

(نکات کلیدی قیمت گذاری آهن قراضه)
نکته کلیدی که قیمت ضایعات آهن کشور را از سایر بخش های صنعت فولاد متمایز می کند، قیمت تحویل در مقصد است و قیمت کارخانه ها را در زمان اعلام اولیه قیمت تحویل مقصد، قبل از تخلیه بار نشان می دهد. به مقصد و تعیین کیفیت نهایی نمی تواند ملاک درستی برای قیمت خرید نهایی این کارخانه یا خریدار قراضه و همچنین قیمت فروش نهایی این تامین کننده باشد. یعنی تا زمانی که محموله به طور کامل در مقصد تخلیه نشود و کیفیت و ناخالصی محموله مشخص نشود، کمیت و نرخ محموله ارسالی نامعلوم می ماند. با توجه به موارد فوق و ماهیت ضایعات سنتی، حساسیت همین تعریف و طبقه بندی ضایعات آهن بر اساس عرف و استفاده از کارشناسان مجرب در امر کنترل کیفی کارخانجات کشور، هم برای کارخانه و هم برای خریدار ضروری شده است. . ضایعات فلزی و اینکه عرضه کمتر تحت تأثیر خطاهای انسانی احتمالی در طول ارزیابی کنترل کیفیت آنها قرار می گیرد.

با این توضیح واضح است که در صورت وجود سوء استفاده کننده در بازار چگونه می تواند با اعلام قیمت اولیه خرید بالا (قیمت تحویل اولیه بالا) و سپس تعیین سطوح غیرمنطقی یا خارج از محدوده رایج در حین تخلیه، این کار را انجام دهد. آسیب رساندن به تامین کننده ضایعات کشور، قیمت ها و شرایط خرید سایر کارخانه ها را تحت تاثیر قرار داده و آنها را مجبور به افزایش قیمت ضایعات یا استفاده از روش های غیرمنطقی خرید کرد. البته بازنگری و اعمال تعاریف استاندارد انواع ضایعات فلزی در کشور و وجود ضمانت اجرایی برای اجرای آنها در سطح ملی توسط فعالان این بخش می تواند تا حدودی از این موضوع بکاهد. به طور خلاصه می توان گفت که ماهیت غیر همگن ضایعات آهن در روش سنتی تا حد زیادی امکان ارزیابی دقیق ضایعات آهن را در حین معامله از اپراتورهای این بخش سلب می کند. ناگفته نماند که به لطف همگن سازی ضایعات فلزی، این مشکل تا حد زیادی با روش پردازش مدرن حل می شود.

 

2. روش خرید و فروش ضایعات در داخل کشور، تحویل به مقصد می باشد

روش دیگری نیز برای خرید و فروش ضایعات در کشور وجود دارد که به آن خرید و فروش در مبدا می گویند. در این روش تامین کننده ضایعات هزینه خود را در مبدأ به دست خریدار ضایعات می پردازد و پس از تایید خریدار ضایعات و توافق بر سر قیمت، مراحل بارگیری و حمل و نقل توسط خریدار ضایعات تا مقصد انجام می شود. . این روش به دلیل همگون نبودن ضایعات سنتی، عملاً به طور مختصر و در شرایط اضطراری توسط کارخانه ها اعمال می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.