ثبت هیئت مذهبی

۱۸ بازديد
شرکت ثبت دانا یک شرکت معتبر برای ثبت هیئت مذهبی است. شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که از طریق هیئت های مذهبی به این فکر افتاده اید که چگونه در محله خود فضایی مناسب برای حضور مردم در مراسم مختلف ایجاد کنید. توجه داشته باشید که تمامی موارد مربوط به برگزاری هیئات مذهبی و عزاداری های محرم مربوط به عرضه محصولات مذهبی نیست، اما برای ثبت هیئت مذهبی باید مجوزهای لازم را از نهادها و سازمان های مربوطه اخذ نمایید تا از مزایای آن بهره مند شوید. مزیت هایی که دولت برای این اماکن فرهنگی در نظر می گیرد در نظر گرفته شده تا مورد استفاده قرار گیرد و شما را دچار مشکل قانونی نکند. در این مقاله قصد داریم راهنمای کامل ثبت نام هیئت های مذهبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با استفاده از آن در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهید.

معرفی و بررسی موسسات غیرتجاری
هیئت ها محل برگزاری مراسم مذهبی در ماه محرم است و معمولاً در ماه محرم حسینیه را با پارچه های مشکی، شمعدان های لاله های مذهبی، پرچم ها و کتیبه های مذهبی و ... تزیین و آماده می کنند. هیئت ها با توجه به نوع فعالیتی که در آن انجام می دهند به عنوان مؤسسات غیرتجاری طبقه بندی می شوند. توجه داشته باشید که این مراکز مجاز به انجام فعالیت های اقتصادی مانند واردات و صادرات نیستند و در صورت تخلف از ضوابط، مجوز فعالیت آنها باطل می شود. به طور کلی می توان آنها را به دو دسته تقسیم کرد:

مؤسساتی که هدف متولیان آنها علاوه بر اهداف فرهنگی، کسب سود و درآمدزایی است، مانند مجموعه های فرهنگی و هنری.

موسساتی که به منظور کسب منافع و مزایای مادی ثبت نشده اند (غیر انتفاعی).

در حالت اول باید مدارک تحصیلی اعضا را نیز برای دریافت مجوزهای لازم به موسسات مربوطه ارائه دهید. توجه داشته باشید که تابلوها در دسته دوم قرار می گیرند.

مجلس مذهبی چیست؟
قبل از بررسی نحوه ثبت تشکل های مذهبی، اجازه دهید تعریفی از این سازمان غیرانتفاعی ارائه دهیم. سازمان مردمی که اعضای تشکیل دهنده آن می توانند مردان و زنان در هر گروه سنی باشند. هدف اصلی این مراکز زنده نگه داشتن سنت عزاداری امام حسین (ع) است. جالب است بدانید که مشاوره با توجه به نوع فعالیت به سه دسته تقسیم می شود:

کمیته های پرونده و بخش که فقط در دهه اول محرم فعالیت می کنند.

یک برد نیمه فعال که به صورت فصلی کار می کند.

هیئت مدیره فعالی که برنامه را در طول سال مدیریت می کند.

نحوه ثبت شورای مذهبی
همانطور که گفتیم، برای این کار باید مجوزهای لازم را برای ایجاد موسسات غیرتجاری دریافت کنید. شما به عنوان یک متقاضی باید شرایط عمومی و اختصاصی و همچنین مدارک مورد نیاز برای انجام کارهای اداری را بدانید تا کار شما با سرعت بیشتری انجام شود.
اگر برای ثبت شرکت ویا موسسه خود به دنبال یک شرکت معتبر و متخصص در این حوزه هستید روی لینک زیر کلیک کنید.
https://danasabt.ir/


شرایط و ضوابط متقاضی
متقاضی باید تابعیت ایرانی داشته باشد.

نداشتن سابقه کیفری؛

داشتن شهرت و چهره اجتماعی خوب؛

التزام به ولایت فقیه;

داشتن حداقل 25 سال و حداکثر 60 سال سن؛

حداقل 15 سال سابقه حضور در هیئت علمی دانشجویی؛

ارائه مدرک تحصیلی (برای تشکیل مجلس دانش آموزی برای برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم نیازی به این گواهی نیست).

همون شهر محل سکونت و موسسه غیرتجاری که برای ثبت درخواست کردید.

مدارک مورد نیاز
صفحه اول شناسنامه؛

کد ملی؛

مدرک دانشگاهی معتبر؛

تصاویر 3*4;

وضعیت ثبت نام هیئت مذهبی؛

صورتجلسه تنظیم شده توسط مدیران مؤسسه غیرانتفاعی.

راه حل ها و الزامات راهنمای کامل ثبت یک سازمان مذهبی
مراحل ثبت نام هیئت مدیره در سامانه طوبی
برای تکمیل مراحل ثبت نام هیئت مذهبی در سامانه می توانید عبارت سامانه طوبی را در گوگل جستجو کنید و با کلیک بر روی اولین لینک ظاهر شده به صفحه اصلی سایت وارد شوید. در این بخش چهار بخش مجزا برای ثبت موسسات مختلف در نظر گرفته شده است:

ضبط فرهنگسرای تبلیغی;

ثبت نام شاعران و خوانندگان مذهبی;

ثبت نام شورای مذهبی

ثبت انجمن اسلامی.

از آنجایی که هدف ما ذخیره هیئت است، کافیست روی گزینه سوم کلیک کنید. در صفحه باز شده، راهنمای مدارک مورد نیاز و شرایط و ضوابط به شما ارائه می شود. به شما توصیه می کنیم قبل از رد شدن از این مرحله آن را با دقت بخوانید. سپس در انتهای صفحه دکمه next را فشار دهید تا چهار مرحله ثبت نام شروع شود.


تکمیل فرم درخواست ثبت نام در شورای مذهبی
فرم درخواست تشکیل هیئت مذهبی برای عزاداری در اختیار شما قرار می گیرد. در این صفحه متقاضی باید مدیر، آدرس دقیق موسسه، آدرس محل سکونت و نوع موسسه (ثابت یا سیار) را مشخص کند.

توصیه می کنیم پس از وارد کردن اطلاعات، موارد ثبت شده را به دقت بررسی کنید.

ثبت نام اعضای هیئت مدیره
در این مرحله باید اطلاعات 5 نفر از اعضای هیأت را که در زیر به آنها اشاره می کنیم برای ثبت نام شورای مذهبی وارد کنید:

نام و نام خانوادگی؛

جنسیت؛

نام پدر؛

سطح تحصیلات؛

تاریخ تولد؛

سن؛

دانشجوی رهایی;

کد کشور؛

وضعیت تأهل؛

دین؛

تابعیت؛

کار؛

آدرس دقیق محل سکونت؛

تلفن؛

تلفن همراه؛

تصویر صفحات شناسنامه;

تصویر نقشه ملی;

تصویر آخرین مدرک دانشگاهی;

اسکن عکس های 3*4

راه حل ها و الزامات راهنمای کامل ثبت یک سازمان مذهبی

فرم وضعیت را پر کنید
در این قسمت باید اساسنامه شورای خود را که شامل 4 فصل اطلاعات کلی و اهداف، مشخصات اعضا، مشخصات مالی و حقوقی و انحلال شورا می باشد، ثبت نمایید. پس از بررسی دقیق، باید اطلاعات وارد شده را تایید کنید تا کد رهگیری به شما ارائه شود.

دریافت کد رهگیری موقت جهت ارائه به کارشناس
پس از دریافت کد رهگیری موقت از سامانه، باید به کارشناس تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی مراجعه و مدارک لازم را ارائه دهید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

اصل شناسنامه و کارت ملی کلیه اعضا؛

اصل آخرین گواهی تحصیلی کلیه اعضا؛

نسخه چاپی و تکمیل شده قانون.

در نهایت کارشناس مربوطه پس از بررسی و تایید مدارک ارسالی به آدرس درج شده در فرم ثبت نام هیئت مذهبی مراجعه و فرم تایید را تکمیل می نماید. در صورت نداشتن مشکل مجوز و کد شناسایی 9 رقمی برای شما صادر می شود.

توصیه هایی برای مراسم بهتر هیئت مدیره
پس از ثبت نام هیئت مذهبی، شما به عنوان متولی باید به چند نکته برای افزایش کیفیت مراسم توجه داشته باشید. در ادامه به چند نکته مهم اشاره می کنیم و آنها را توضیح می دهیم:

برنامه ریزی و هدف گذاری
به این نکته توجه داشته باشید که داشتن برنامه ریزی برای برگزاری مراسم های مختلف شما را از سردرگمی نجات داده و کیفیت خدمات را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. بنابراین به شما توصیه می کنیم که این کار را در ابتدای هر سال انجام دهید تا با چالش ها و مشکلات کمتری روبرو شوید.

جهت مالی
برنامه ریزی مالی دقیق و بودجه بندی مناسب در مدیریت مالی هیئت مذهبی بسیار مهم است. شما باید بودجه های مناسب را بر اساس نیازها و اهداف تنظیم کنید و هزینه ها را به دقت کنترل کنید.

تدوین آیین نامه داخلی
تدوین قوانین و مقررات داخلی برای حفظ نظم و قانون در هیئت مذهبی بسیار مهم است. این کار باعث جلوگیری از مشکلات احتمالی و برهم خوردن نظم مراسم می شود. به عنوان مثال، اگر هیئت شما به شکلی است که قصد دارد به طور خلاصه از مردم در خیابان پذیرایی کند، برای این منظور باید تجهیزات مناسبی برای پذیرایی بهتر از مردم داشته باشید، مانند سینی جا لیوانی برای جلوگیری از آلودگی شهر. محیط یا اصرار بر اینکه اعضای هیئت به نظافت محل استقرار خود توجه ویژه ای داشته باشند.

برنامه ریزی واحد روابط عمومی
برنامه ریزی و اجرای فعالیت های روابط عمومی برای ارتقای اعتبار و اعتبار هیئت مذهبی بسیار مهم است. ایجاد روابط مؤثر با رسانه ها و جوامع محلی به بهبود تصویر شورا و حمایت عمومی کمک خواهد کرد.

نتیجه
شاید بارها به فکر ثبت هیئت مذهبی برای ترویج فرهنگ قرآن خوانی و برگزاری مراسم در مناسبت های مختلف افتاده باشید. اما چون از امور اداری بی اطلاع بودید از انجام آن صرف نظر کردید. در این مقاله سعی شده است اطلاعاتی در مورد مدارک مورد نیاز و مراحل ثبت نام در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید در اسرع وقت مجوزهای لازم را دریافت کرده و کسب و کار خود را راه اندازی کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.