ثبت دانا

۲۱ بازديد

 چرا ثبت شرکت در عمان؟
ایجاد یک کسب و کار در زمینه مناسب نیازمند تحقیق و تحلیل است و شما در نیمه راه هستید! راه اندازی کسب و کار در مطلوب ترین کشور منطقه، به ویژه در سطح بین المللی، می تواند به شما کمک کند تا با رقبای جهانی خود رقابت کنید. اگر به دنبال ثبت شرکت عمان هستید می‌توانید ازشرکت ثبت دانا که یکی از شرکت‌های معتبر در این حوزه است کمک بگیرید.

باید بدانید که عمان کشوری بکر است و در بین کشورهای خاورمیانه مورد علاقه تجار است. ثبت کسب و کار در عمان اولین قدم برای به رسمیت شناختن کسب و کار شما در عمان و سراسر جهان است، بنابراین شما می توانید به راحتی با تمام دنیا تجارت کنید.

تجارت عظیم این کشور با دیگر کشورهای ثروتمند خلیج فارس مانند عربستان سعودی، امارات، قطر، بحرین و شمال آفریقا در یک چشم به هم زدن توجه سرمایه گذاران بین المللی را به خود جلب می کند.

راه اندازی یک کسب و کار در عمان یکی از هوشمندانه ترین تصمیماتی است که یک سرمایه گذار می تواند بگیرد، زیرا به کسب و کارهای جدید اجازه ظهور و تنوع می دهد.

انگیزه ثبت شرکت در عمان چیست؟
دلایل مختلفی برای ثبت شرکت در عمان وجود دارد، اما پس از بررسی متوجه شدیم که اکثر مشتریان ما نکات زیر را در نظر داشتند:

ناامیدی از فضای کسب و کار در ایران، تلاش دوباره در فضای جدید
انتخاب عمان پس از تجزیه و تحلیل و بررسی و با توجه به تجربه قبلی
ارزش میراث را با خرید ملک یا... برای آینده حفظ کنید
آنها به دنبال یک کشور آرام برای سال های بازنشستگی خود هستند و اگرچه نیازی به کار ندارند، اما ممکن است بخواهند یک تجارت راه اندازی کنند.
از عمان به عنوان یک کشور واسطه برای صادرات و واردات استفاده کنید
تسهیل مهاجرت به اروپا با ثبت شرکت و اقامت در عمان
از منظر اقتصادی: روابط عالی دوجانبه و توافقنامه تجارت آزاد عمان با آمریکا، برابری سرمایه گذاران آمریکایی با سرمایه گذاران عمانی، ثبات اقتصاد داخلی عمان از طریق تنوع بخشی و سرمایه گذاری خارجی از طریق ایجاد بنادر و مناطق آزاد متعدد مانند سهار و...
از منظر سیاسی: ثبات سیاسی این کشور برای سرمایه گذاران ایرانی برخلاف رفتار عجیب امارات و دبی، روابط سیاسی مسالمت آمیز عمان و عدم تنش 32 ساله بر خلاف اکثر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس روابط نزدیک با تهران از آنجایی که مسقط توانست درجاتی از استقلال خود را از عربستان سعودی حفظ کند، عمانی ها از سابقه سیاسی مثبتی در سیاست خارجی خود برخوردار هستند.
از منظر اجتماعی: حفظ روابط عمان با غرب، آمریکا، اروپا، روسیه و چین، موقعیت استراتژیک عمان در دریای عرب و همچنین خلیج فارس بسیار مهم و حائز اهمیت است، مسقط با توجه به این موقعیت سعی کرد از هرگونه اقدامی پرهیز کند. جنجال - جدال سرسختانه. برای جلوگیری از ایجاد و ایجاد بحران های منطقه ای و سیاسی، عمان یکی از کشورهای مهم شورای همکاری خلیج فارس است و روابط مستحکمی با ایران دارد.


شرایط ثبت شرکت در عمان
هزینه ثبت شرکت به صورت حضوری 300 ریال عمانی و حضوری 350 ریال عمانی می باشد.
ثبت شرکت در عمان با مالکیت 100% بدون نیاز به شریک عمانی برای تمامی خارجی ها به خصوص ایرانیانی که عمان را دروازه تجارت جهانی می دانند امکان پذیر است.
هیچ پیش نیازی برای ثبت شرکت در عمان وجود ندارد.
ثبت شرکت در عمان نیازی به سپرده بانکی ندارد.
این کار را می توان در کمترین زمان ممکن انجام داد.
سن متقاضی برای ثبت شرکت انفرادی باید (18 سال تمام) باشد.
یک نام تجاری برای شرکت رزرو کنید
کپی پاسپورت شریک


مزایا و معایب ثبت شرکت در عمان
عمان یکی از پویاترین کشورهای عربی در شبه جزیره عربستان محسوب می شود. رشد سریع اقتصاد به عمان کمک کرده تا از نظر اقتصادی و مالی از سایر کشورها پیشی بگیرد. این کشور زمانی به شدت به دارایی های نفتی خود وابسته بود، اما در سال های اخیر تجارت نفت جای خود را به سرمایه گذاری های جدید داده است.

مزایای ثبت شرکت در عمان
اقتصاد منعطف عمان: عمان کشوری است که به سرعت در حال رشد است. این کشور بازارهای خود را آزاد کرده و فرصت های تجاری را برای سرمایه گذاران خارجی باز کرده است. همه چیز به هوش و نبوغ شما در استفاده از این خدمات بستگی دارد.
موقعیت استراتژیک عمان: عمان در منطقه مهمی از جغرافیای دریایی قرار دارد. از ایران تا آسیا، از مرز زمینی با تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس و از جنوب با آفریقا، خطوط کشتیرانی دائمی با آمریکا و اروپا برقرار است.
زیرساخت های مدرن: سرعت توسعه زیرساخت ها در عمان باورنکردنی است. توسعه سریع بنادر بزرگ، راه اندازی خطوط کشتیرانی، توسعه حمل و نقل جاده ای، راه اندازی خطوط هوایی با کیفیت و غیره. همیشه ریسک سرمایه گذاری در این کشور را کاهش دهید. برای اطلاع ازشرایط ثبت هیئت مذهبی و انجام آن در یک شرکت معتبر به لینک زیر مراجعه کنید.

https://danasabt.ir/2022/08/10/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%87%DB%8C%D8%A6%D8%AA-%D9%85%D8%B0%D9%87%D8%A8%DB%8C/

 

انواع ثبت شرکت در عمان
ساختار شرکت در مرحله اولیه تاسیس شرکت تعیین می شود

شما باید بسته به منابع، تعداد سرمایه گذاران و سرمایه ای که دارید یکی از ساختارهای زیر را انتخاب کنید

شرکت با مسئولیت محدود: برای راه اندازی این نوع شرکت در عمان حداقل سرمایه مورد نیاز حدود 300 ریال عمانی (حدود 780 دلار) می باشد. همچنین باید اشاره کنیم که هیچ شرکت سهامی بدون تایید وزارت بازرگانی و صنعت عمان و صدور مجوز معتبر نمی تواند ثبت و فعالیت کند. در شرکت با مسئولیت محدود حداقل یک نفر و حداکثر 5 نفر برای ثبت شرکت مورد نیاز است، مسئولیت شرکت بین مردم تقسیم شده و یک یا چند نفر به عنوان امضاء کننده محسوب می شوند.
شرکت سهامی عام: شرکت سهامی عام شرکتی است که سرمایه آن به صورت سهام بین مردم تقسیم می شود. سهام شرکت های دولتی عمان را می توان خرید، فروخت و در بازار سهام معامله کرد.


مراحل ثبت شرکت در عمان
در ادامه مقاله، اجازه دهید مراحل ثبت شرکت در عمان را به صورت گام به گام با شما همراهی کنیم و می خواهیم قبل از هر چیز به شما اطمینان دهیم که آماده ثبت شرکت شما با حداقل هزینه هستیم.

1. ثبت نام تجاری اولین قدم برای ثبت کسب و کار در عمان است
ابتدا باید نام تجاری را انتخاب کنید و این نام تکراری و مورد تایید وزارت بازرگانی نباشد. انتخاب نام تجاری مانند چهره کسب و کار شماست و مشتریان شما پس از شنیدن نام برند شما ذهنیتی خواهند داشت. شما باید اطمینان حاصل کنید که نامی که انتخاب می کنید به شخص یا مذهب خاصی توهین نمی کند!

نام تجاری باید عربی و مطابق با آداب و سنن عمومی کشور عمان باشد.
نباید قبلاً در وزارت بازرگانی عمان ثبت شده باشد.
کلمه (عمان یا عمانی) توسط شرکت ها/موسسات با سرمایه 500000 ریال عمانی یا بیشتر قابل استفاده است.
می توان از نام رودخانه ها و شهرها و مکان های معروف کشورهای عربی استفاده کرد.
اسامی شخصیت های ممتاز بر اساس تخصص (ابن النفیس، ابن هیثم) و غیره. می تواند به کار رود.
اگر سرمایه گذار یک پسر/دختر داشته باشد، نام تجاری ممکن است دارای عنوان (ابو {نام پسر یا دختر}) باشد.
ممکن است ترجمه انگلیسی نام عربی شما تکراری باشد.


محدودیت های علامت تجاری
با ترکیب علامت دیگر نمی توان یک علامت ایجاد کرد. مثال: شرکت رویاهای شرقی در صورت وجود نام دریمز شرقی قابل ثبت نیست.
نام شهرها و روستاهای غیر عربی مجاز نیست. نمی شود رویای شرقی تهران را نوشت
اسامی کشورهای عربی یا خارجی مانند لبنان، عربستان و... مجاز نیستند.
عبارت مادر یا دختر در نام تجاری مجاز نیست.
نام شخصی سرمایه گذار یا شریک خارجی در نام تجاری مجاز نیست، مگر اینکه نام شرکتی باشد که در خارج از کشور ثبت شده است. (سرمایه گذاری خارجی)
افزودن (ال) به نام قبیله جایز نیست.
نام شریک صغیر جز در شرکت های با مسئولیت محدود مجاز نیست.
اسامی خاص تنها در صورتی مجاز هستند که به نام سرمایه گذار اشاره کنند.
هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند درخواست دهد.
2. نوع کسب و کار را انتخاب کنید
شما باید یکی از ساختارهای ذکر شده در زیر را انتخاب کنید

انواع مشاغل در عمان
شراکت
مشارکت با مسئولیت محدود
(برای همه خارجی ها توصیه می شود)
حد شراکت
شرکت LLP
شرکت با مسئولیت محدود
(LLC) شرکت
سهامی خاص
برگزاری
شرکت های هلدینگ، شعب شرکت های خارجی

شرکت نماینده
شرکت های نمایندگی
شرکت سرمایه گذاری مشترک
سرمایه گذاری مشترک

 

3. تعیین شرکاء و امضاء صورتجلسه
در مرحله سوم شرکا مشخص می شوند و در صورت وجود تنها یک نفر می توان شرکت را ثبت کرد. در نهایت صورتجلسه در زیر امضا می شود.

4. ارائه صورتجلسه و گذرنامه به وزارت بازرگانی عمان
در نهایت صورتجلسه و گذرنامه مالک یا اعضای شرکت جهت تایید ثبت شرکت به وزارت بازرگانی عمان تحویل داده می شود.

5. اخذ مجوز شهرداری و قرارداد اجاره و سایر مجوزهای مورد نیاز
با توجه به نوع فعالیت شما باید در مورد مجوز شهرداری و قرارداد اجاره با شهرداری و پلیس سلطنتی مشورت کنید.

6. بپرسید یک روادید پس از تکمیل مراحل ثبت کسب و کار، می توانید برای ویزا اقدام کنید.

7. مهر شرکت را دریافت کنید
مهر شرکت را می توان به عنوان امضای یک نهاد تجاری در نظر گرفت که روی سربرگ استفاده می شود. این در برخورد با سهامداران شرکت ضروری است و اسناد تجاری را از دستکاری محافظت می کند.

8. افتتاح حساب بانکی
هر کسب و کاری باید معاملات تجاری انجام دهد. و برای داشتن آن به یک حساب بانکی تجاری نیاز است پس حتما باید بانک را جستجو کرده و بانکی را برای افتتاح انتخاب کنید

مراحل پس از ثبت شرکت در عمان
زمانی که ثبت کسب و کار شما کامل شد. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید

استخدام برای شرکت
با توجه به انعطاف لازم موسسات تجاری عمانی برای استخدام نیروی بین المللی، شما این فرصت را خواهید داشت که از هر کشوری استعداد جذب و استخدام کنید.

تکمیل مراحل ویزا
در مرحله ای که نیروی کار با استعداد را با موفقیت انتخاب کرده اید، زمان دریافت ویزای کار عمان برای کارمندان و ویزای کارفرما و سرمایه گذار برای کارفرمایان و سرمایه گذاران است.

ثبت نام کارکنان تحت نظارت شرکت
در مرحله بعد، کارمندان شما باید به عنوان بخشی از شرکت شما تأیید شوند و برای این کار باید آنها را ثبت کنید.

فرصت های تجاری در عمان
اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار در عمان را دارید، در اینجا برخی از سودآورترین ایده های تجاری جدید در بازار عمان آورده شده است.

استارت آپ ها
در خاورمیانه، به ویژه در مسقط، پایتخت عمان، حوزه فعالیت گسترده ای در زمینه استارت آپ های مبتنی بر فناوری ایجاد شده است. تجارت الکترونیک و خدمات الکترونیک مبتنی بر موبایل در اولویت قرار دارند.

خدمات مبتنی بر مدیریت و هماهنگی همایش ها و...
حاشیه سود بالایی در مدیریت رویداد در عمان وجود دارد. آژانس های خلاق می توانند وارد این عرصه شوند و از روابط خود برای مدیریت و سازماندهی جلسات، کنفرانس ها و سایر رویدادهای هنری استفاده کنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.