ثبت برند پوشاک

۲۱ بازديد

 اگر به دنبال ثبت برند پوشاک هستید مجموعه ثبت دانا بهترین گزینه در این حوزه است همچنین ثبت شرکت حقوقی توسط گروه حرفه‌ای ثبت دانا انجام می‌شود. همانطور که می دانید امروزه و همچنین از گذشته های دور تاکنون، پوشاک یکی از مهم ترین نیازها بوده و همواره یکی از اساسی ترین چیزهایی بوده که بشریت همواره به آن نیاز داشته است. لباس علاوه بر اینکه در سلامتی ما نقش دارد می تواند در زیبایی و جذابیت ما نیز تاثیر بسزایی داشته باشد و این معضل به خصوص در سال های اخیر باعث شده تا بسیاری از افراد به سمت شغل و تجارت در حوزه پوشاک و پوشاک بروند. .

لازم به ذکر است که از آنجایی که این نیاز هرگز ارضا نمی شود و مردم همیشه به دنبال پوشاک هستند، باعث شده تا بازرگانان به تولید برندهای پوشاک روی بیاورند. همچنین برخی از این تاجران برند و لوگوی پوشاک را ثبت می‌کنند و فروش خود را از سایر رقبا جدا می‌کنند و با افرادی در این بازار که حرفی برای گفتن دارند رقابت می‌کنند و منافع مالی زیادی برای خود به همراه دارند.


ثبت علامت تجاری پوشاک
قبل از صحبت حرفه ای در مورد شرایط ثبت برند پوشاک، بد نیست در ابتدای مقاله مفهوم برند را به وضوح توضیح دهیم تا در ادامه مقاله به درک بهتری از آن بپردازیم.

برند واژه ای است که می تواند کمک زیادی به گسترش و رونق کسب و کار شما و پیشرفت هر کسب و کاری کند.

لازم به ذکر است که هرکسی بسته به دیدگاه خود ممکن است تعریف متفاوتی از برند در ذهن خود داشته باشد، اما اگر بخواهیم همه تعاریف را با خیال راحت کنار هم قرار دهیم، می توان گفت که برند در واقع یک نام، یک تصویر است. یا یک طرح تجاری است که معمولاً به منظور فروش محصولات یا خدمات بیشتر ایجاد و ذخیره می شود. البته باید توجه داشت که همیشه وجود یک برند دلیل فروش بهتر و بیشتر شما نیست.

ثبت آرم لباس
شما می توانید با ثبت برند و لوگوی لباس خود را از رقبای خود متمایز کنید. با ثبت لوگو می توانید به مردم نشان دهید که چه چیزی شما را از رقبایتان متمایز می کند تا مردم به راحتی شما را با نام برندتان شناسایی کنند. به عنوان مثال، فرض کنید شما تولید یک پوشاک را دارید، اما برند ندارید.

حال فرض کنید تولید کننده لباس شما می تواند با کیفیت ترین لباس ها را تولید کند و الیاف استفاده شده در لباس های تولیدی شما خاص ترین الیاف باشد و هیچکس جز شما از این الیاف در بازار استفاده نمی کند. اگر بخواهید لباس های خود را برای اولین بار به جامعه عرضه کنید و آن ها را بفروشید، مشتریان چگونه تشخیص می دهند که لباس های شما همان لباس هایی است که بار اول بهترین کیفیت را داشتند؟! در مورد برند درست است.

با ثبت علامت تجاری می توانید محصول یا خدماتی را که تولید می کنید به نام خود نام ببرید و تمایز خود را با نام برند در بین مردم نشان دهید و کاری کنید که مردم آن کیفیت و تمایز را فقط با علامت شما به خاطر بسپارند. همچنین خوب است بدانید که شما همچنین مانع از استفاده شخصی از نام تجاری و شهرت شما برای تولید محصولات خود در آینده می شوید و این مورد شکایت خواهد شد و شما می توانید از شخص اشتباهی شکایت کنید.


نحوه ثبت برند لباس
باید بدانید که داشتن نام تجاری مناسب برای فردی که می خواهد در زمینه پوشاک، مد و لباس فعالیت کند، شرط اساسی است. وقتی برند خود را ثبت می کنید باید بدانید که همانطور که هر روز برای رشد کسب و کار خود تلاش می کنید، نام برند شما نیز با تلاش شما رشد می کند و نتیجه این است که نام برند شما در بین مردم شهرت بیشتری پیدا می کند و علتش هم همین است. شما می توانید فروش بسیار بیشتری را نسبت به قبل تجربه کنید.

اگر برای ثبت شرکت، موسسه ویا برند به دنبال یک مجموعه متخصص و معتبر هستید به لینک زیرمراجعه کنید.

https://danasabt.ir/

همانطور که می دانید برای ثبت برند پوشاک نیاز به یک سری مدارک و مجوزها دارید که همگی در زمره ثبت برند تجاری پوشاک قرار می گیرند. شرح مراحل ثبت برند پوشاک طبق مجوزهای مورد نیاز به شرح زیر است.

با مجوز کسب، متقاضی فقط می تواند لباس توزیع کند و علامت تجاری ثبت شده فقط می تواند فارسی باشد.
با مجوز بهره برداری که مکمل جواز تاسیس است، متقاضی می تواند مطابق جواز تاسیس اقدام کند.
با عضویت در اتاق بازرگانی، فقط متقاضی می تواند علامت را به زبان لاتین ثبت کند.
باجواز تاسیس، متقاضی فقط می تواند پوشاک با برند فارسی تولید و توزیع کند.
با داشتن کارت بازرگانی می تواند علاوه بر صادرات محصولات پوشاک خود، علامت تجاری خود را به عنوان علامت تجاری لاتین ثبت کند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند پوشاک
مانند هر مدل ثبت علامت تجاری دیگری که شما را ملزم به ارائه یک سری مدارک می کند، ثبت برند لباس نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای ثبت برند لباس خود باید یک سری مدارک ارائه دهید. مراحل را با خود بردار بد نیست در اینجا ذکر کنیم که مدارک مورد نیاز برای ثبت برند پوشاک برای اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است. به همین منظور مدارک مورد نیاز هر دو گروه را در قالب جدول زیر ارائه کرده ایم تا خیالتان راحت باشد.

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی
کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی
ارائه تصویر نماد علامت تجاری به ابعاد 6*6 در تعدادی 12 رقمی (نام مورد نظر طبق فرهنگ لغت در برگه ای جداگانه درج شود.)
وقتی علامت لاتین باشد یعنی به زبانی غیر از فارسی باشد ارائه کارت بازرگانی الزامی است.
ارائه وکالت نامه امضا شده
ارائه مجوز، پروانه بهره برداری یا مجوز کسب حاکی از ارائه خدمات توسط اداره ثبت علائم تجاری.
مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقوقی
ارائه آخرین تغییرات هیئت مدیره به مجله رسمی
ارائه کپی و اصل پروانه، پروانه بهره برداری یا پروانه کسب
ارائه کپی و اصل شناسنامه و شناسنامه اشخاصی که حق امضاء عناوین شرکت را دارند.
وقتی علامت لاتین باشد، یعنی فارسی نباشد، ارائه کارت بازرگانی الزامی است.
ارائه تصویر نماد علامت تجاری به ابعاد 6*6 در تعدادی 12 رقمی (نام مورد نظر طبق فرهنگ لغت در برگه ای جداگانه درج شود.)
ارائه وکالت نامه با مهر شرکت
یک کپی از اولین آگهی تاسیس یا مجله رسمی شرکت ارائه دهید

مراحل ثبت برند لباس
لازم به ذکر است که برای ثبت برند پوشاک باید تمامی مراحل را طی کنید، بنابراین پیشنهاد می شود ابتدا تمامی مدارک خود را تهیه و سپس این مراحل را طی کنید.

اولین قدم برای ثبت برند پوشاک یا هر نوع برند دیگری، اطلاع از برندی است که انتخاب کرده اید. دلیل این امر این است که با پرسیدن اینکه آیا کسی تاکنون از این نام تجاری برای تجارت خود استفاده کرده است، متوجه خواهید شد. اگر شخص دیگری قبل از شما از این علامت استفاده کند، نمی توانید از این علامت برای کار خود استفاده کنید. همچنین اگر در آینده برند و لوگوی پوشاک خود را ثبت کنید، شخص دیگری نمی تواند از برند شما به نام خود استفاده کند که منجر به شکایت می شود.
مرحله دوم مراجعه به وب سایت https://ip.ssaa.ir و ثبت برند پوشاک خود در این سامانه است. البته باید تمامی مدارک خود را اسکن کنید و پس از ورود به این وبسایت ابتدا ثبت نام کنید و بقیه مراحل را انجام دهید.
پس از ثبت نام در سایت و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز به همراه درخواست، کد رهگیری به شما تعلق می گیرد.
پس از طی این مراحل تمامی مدارک ارسال می شود و درخواست شما توسط کارشناسان مربوطه بررسی می شود و در صورت تایید مدارک شما دو نسخه از قرارداد برای شما ارسال می شود که یکی از قراردادها برای شماست و دیگری را باید تکمیل نمایید. یکی به همراه مدارک مورد نیاز، مدارک همراه قرارداد را حضوری به آدرس درج شده بیاورید.
تنها زمانی که این مدارک را شخصاً به آدرس داده شده بیاورید، فرآیند ثبت برند لباس شما واقعاً شروع شده است. لازم به ذکر است زمانی که نوبت شما می شود این اداره مالکین است که اظهارنامه و درخواست شما را بررسی می کند.
پس از انجام این مراحل، وقت آن است که لوگوی برند شما را تأیید کنند. لازم به ذکر است که ما برای لوگو نیز یک سری قوانین داریم اما برای تایید این لوگو دو شاخص اصلی دارد و این دو شاخص عبارتند از: تکراری نبودن لوگو و نبودن آن. قبلاً توسط هر شخص یا سازمان دیگری ثبت شده است. .
پس از تایید لوگوی شما، مجوز انتشار آگهی روزنامه برای شما صادر می شود و پس از آن برند لباس خود را با موفقیت ثبت خواهید کرد.

شرایط ثبت برند و لوگوی پوشاک
همانطور که می دانید ثبت برند پوشاک باید شرایطی داشته باشد و در صورت نداشتن این شرایط احتمالاً نمی توانید به راحتی و به سرعت این روند را پیش ببرید.

شرایط ثبت برند پوشاک و لوگو به شرح زیر است:

برندی که برای برند استفاده می شود نباید اصلا شبیه آن باشد و قبل از انتخاب این برند باید از آن مطلع شوید.
برند یا لوگوی شما باید با علائم موبایل متفاوت باشد و همچنین شفافیت خوبی داشته باشد. این بدان معنی است که علائم و نام های گمراه کننده در آنجا استفاده نمی شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.